Δευτέρα, 30 Αυγούστου 2010

ΑΡΙΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΓΡΑΦΕΣ


Το Μουσείο Άλεξ Μυλωνά – Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Φωτογραφίας παρουσιάζουν την έκθεση Αποσπάσματα και Απογραφές με έργα του Άρι Γεωργίου επιλεγμένα από τη φωτογραφική συλλογή του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Η έκθεση διοργανώνεται από το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο πλαίσιο του Athens Photo Festival 2010 και θα διαρκέσει από την 1η Σεπτεμβρίου έως και την 31η Οκτωβρίου 2010.

Η στενή σχέση της φωτογραφίας με τις πλαστικές τέχνες τις τελευταίες δυο δεκαετίες αύξησε μάλλον παρά μείωσε το ενδιαφέρον για τη χρήση του μέσου στη μετωπική απογραφή πτυχών της καθημερινής ή εσωτερικής ζωής με τρόπο σχεδόν ταξινομητικό, αλλά και την ικανότητά της να αποτελεί ένα διαυγές απόσπασμα της ρέουσας πραγματικότητας. Αυτό φανερώνουν οι εννοιολογικοί προβληματισμοί των έργων του Άρι Γεωργίου από τη συλλογή του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης που ανήκουν σε διακριτές ενότητες όπως, Arboretum (1995-2006), The Blue Τelephone Βook (2002), Δεσμώτες του Λούβρου (1996-2010) και A Possible Self Portrait (2010). Στις ενότητες αυτές ο Γεωργίου διαπραγματεύεται θέματα όπως η σχέση του ιδιωτικού με το δημόσιο, η ανάδειξη υποστρωμάτων μνήμης μέσα από το εγγύς περιβάλλον, ο διακεκομμένος διάλογος της επίσημης τέχνης με το κοινό της, ο ορθολογικός κερματισμός της ενότητας της φύσης και η σήμανσή της με αφηρημένα ίχνη αριθμών.


Όπως αναφέρει ο Μελετητής της Φωτογραφίας και Επιμελητής της έκθεσης Ηρακλής Παπαϊωάννου:
Στη διάρκεια μιας καλλιτεχνικής πορείας που υπερβαίνει τις τρεις δεκαετίες, διάστημα στο οποίο οι πλαστικές τέχνες ξεκίνησαν να συνάπτουν στενότερες σχέσεις με τη φωτογραφία, ο Άρις Γεωργίου έδειχνε διαρκώς εξοικειωμένος με την πολυσημία του φωτογραφικού μέσου: την ικανότητα να δημιουργεί πρωτότυπα έργα με εικαστική γραφή, τη μοναδική του δύναμη στην καταγραφή, λιγότερο ή περισσότερο έντεχνη, της πραγματικότητας, τη σχέση της φωτογραφικής εικόνας με διακριτές επιστρώσεις μνήμης.
Η έκθεση Αποσπάσματα και Απογραφές αποτελεί μια ισχυρή ένδειξη αυτών ακριβώς των σύνθετων ενδιαφερόντων του Γεωργίου: τα έργα της σειράς Arboretum (1995-2006) με τα χρωματισμένα και αριθμημένα τμήματα κορμών δέντρων, υπαινίσσονται τον ορθολογικό κερματισμό, εννοιακό και υλικό, του αδιατάρακτου συνεχούς της φύσης μέσα από πάσης φύσης ταξινομητικά εγχειρήματα. Οι τίτλοι των έργων παραπέμπουν στην πιο τραγική σήμανση της σύγχρονης Ιστορίας, ενώ οι κορμοί με τα κόκκινα ίχνη φαντάζουν δυσοίωνοι συμβολισμοί. Στη σειρά Δεσμώτες του Λούβρου (1996-2010) τμήματα στιβαρών αγαλμάτων και στιγμιότυπα παρακείμενων θεατών σχηματίζουν ζεύγη εικόνων που τονίζουν τον διακεκομμένο διάλογο της τέχνης με το κοινό στο περιβάλλον ενός μητροπολιτικού μουσείου. Τα έργα αυτών των δυο σειρών συνιστούν αποσπάσματα που φανερώνουν πτυχές και ίχνη του ανθρώπινου πολιτισμού ή της εμπλοκής του με τη φύση. Στο A Possible Self-portrait (2010), αντίστοιχα, ο Γεωργίου μας αποκαλύπτει μια από τις συλλεκτικές του εμμονές: την καταγραφή προσωπικών του ειδών, όπως εν προκειμένω τα μεταχειρισμένα του παπούτσια που βαίνουν προς απόσυρση. Φωτογραφημένα ανά ζεύγος αποτελούν τον αντίποδα της γυαλιστερής, φωτογραφίας διαφήμισης και ενός κόσμου διαρκώς ατσαλάκωτου, επισημαίνοντας το τέλος ενός μικρού κύκλου ζωής, το μοναδικό αποτύπωμα της φθοράς που προκαλεί η χρήση, υποσημειώνοντας παράλληλα ίχνη προσωπικού γούστου, ενθυμήσεις ταξιδιών στα οποία τα παπούτσια αυτά αγοράστηκαν. Τέλος, στη σειρά Blue Telephone Book (2002) ο Γεωργίου εικονίζει τις πολυκαιρισμένες σελίδες της τηλεφωνικής του ατζέντας που παραχωρεί τη θέση της πλέον σε μια ηλεκτρονική. Η ακατάστατη μορφή της χειρόγραφης ατζέντας υποδεικνύει μια διαδρομή που σημαίνεται από προσθήκες και διαγραφές, στην οποία ενθέτει μορφές ανθρώπων που αναφέρονται σ’ αυτές τις σελίδες. Οι δυο τελευταίες σειρές επιχειρούν απογραφές από σπαράγματα της προσωπικής ζωής: ουδέτερα ως προς την ομοιόμορφη, μετωπική διαχείριση της σύνθεσης, φορτισμένα όμως με προσωπικές σημασίες και υποστρώματα μνήμης.
Αν η προσεκτική ανάγνωση μιας σειράς έργων αποκαλύπτει κάτι από τον χαρακτήρα του δημιουργού, τις εμμονές, τα προσωπικά μονοπάτια και τα αμήχανα σταυροδρόμιά του, τότε κάθε σειρά είναι εν δυνάμει αυτοβιογραφική. Με την έννοια αυτή, η επιλογή έργων που ανήκουν στη συλλογή του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης από τις τέσσερις αυτές σειρές του Γεωργίου δικαιώνει τον τίτλο της μιας από αυτές τις σειρές, συνιστώντας ένα δυνητικό αυτοπορτραίτο, ελλειπτικό όσο και απρόβλεπτο.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα διοργανωθούν εκπαιδευτικές ξεναγήσεις για τους μαθητές ή άλλες ομάδες κοινού μετά από συνεννόηση.

Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Ελένη Κωτσαρά, eleni.kotsara@mmca-mam.gr

Μουσείο Άλεξ Μυλωνά - Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης 
Πλ. Αγίων Ασωμάτων 5, Θησείο
10554 Αθήνα
T: 210 3215717
F: 210 3215712

Ώρες λειτουργίας:
Τετάρτη – Παρασκευή – Σάββατο : 11.00 – 19.00
Πέμπτη          : 13.00 – 21.00
Κυριακή         : 11.00 – 16.00
Δευτέρα & Τρίτη : Κλειστά


Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης 
Εγνατία 154
546 36 Θεσσαλονίκη
Τ: 2310 240002 & 2310 281212
F: 2310 281567

Κυριακή, 29 Αυγούστου 2010

Τραγωδία χωρίς τέλος στο Πακιστάν

Ενα δράμα σε αργή κίνηση εκτυλίσσεται εδώ και έναν μήνα στο Πακιστάν. Μόνο το τελευταίο 48ωρο, περισσότεροι από ένα εκατομμύριο άνθρωποι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους στον Νότο, εξαιτίας νέων σφοδρών βροχοπτώσεων, που έκαναν τον Ινδό ποταμό να υπερχειλίσει.

Συνολικά οκτώ εκατομμύρια άνθρωποι χρειάζονται επειγόντως επισιτιστική βοήθεια.

Περίπου 1.600 άνθρωποι έχουν ήδη πεθάνει, και το «δεύτερο κύμα», από τις ασθένειες και την πείνα, δεν έχει έρθει ακόμα.

Στο μεταξύ, μέσα σε όλη αυτή τη φρίκη και ενώ εκατομμύρια παιδιά σαν την τετράχρονη Χατζάνι που βλέπουμε στη φωτογραφία κινδυνεύουν, οι Ταλιμπάν απειλούν εμμέσως πλην σαφώς τα μέλη των διεθνών οργανώσεων αρωγής. Τι να πεις.

Σάββατο, 28 Αυγούστου 2010

Πέντε πρωτιές στην Sony: Βραβεία EISA 2010-2011

Οι τεχνολογικές καινοτομίες της Sony αναγνωρίστηκαν για ακόμη μια φορά από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Εικόνας και Ήχου (European Imaging and Sound Association – EISA). Εφέτος η κριτική επιτροπή της έκθεσης EISA απένειμε πέντε βραβεία στη Sony, σε κατηγορίες όπως τηλεοράσεις 3D, Ψηφιακή Εικόνα και Συστήματα Ψυχαγωγίας A/V αυτοκινήτου.
Η Sony απέσπασε τα βραβεία της EISA για το 2010-2011 για τις παρακάτω κατηγορίες και τα αντίστοιχα προϊόντα που κυκλοφόρησαν στην Ευρώπη: Καλύτερη 3D-LCD τηλεόραση (BRAVIA® KDL-52HX900), καλύτερη φωτογραφική μηχανή Micro System (a NEX-5), καλύτερη κόμπακτ φωτογραφική μηχανή (Cyber-shot™ DSC-HX5V), καλύτερη High-end βιντεοκάμερα (Handycam® HDR-AX2000E) και καλύτερη μονάδα Head Unit συστήματος A/V αυτοκινήτου (Xplod™ XAV-70BT).
Όπως απέδειξαν  προϊόντα όπως η 3D TV BRAVIA KDL-52HX900, το δημιουργικό DNA της Sony μεταμόρφωσε την ανεπτυγμένη τεχνολογία σε νέες, μοναδικές εμπειρίες, τις οποίες μπορεί να απολαύσει ο χρήστης. Ακόμη, άλλα προϊόντα με δυνατότητες 3D, όπως το σύστημα της φωτογραφικής μηχανής a NEX-5, μας προετοιμάζουν για τις καινοτομίες που θα παρουσιάσει η Sony αυτή τη χρονιά με βάση την τεχνολογία 3D. 
Παράλληλα με αυτή την επέκταση του 3D κόσμου της Sony, η απαράμιλλη εμπειρία της εταιρείας στα προϊόντα A/V τονίστηκε από τα άλλα βραβεία, που κέρδισε αυτή τη χρονιά η Sony, για προϊόντα ψηφιακής απεικόνισης και «in-car» ψυχαγωγίας. 
Η EISA είναι  ο μεγαλύτερος δημοσιογραφικός οργανισμός για τα πολυμέσα στην Ευρώπη, με μέλη σχεδόν 50 περιοδικά ήχου, φορητών ηλεκτρονικών συσκευών, βίντεο και φωτογραφίας από 20 χώρες της Ευρώπης. Οι φετινοί νικητές των βραβείων EISA επιλέχτηκαν από μια κριτική επιτροπή, την οποία αποτελούσαν δημοσιογράφοι και ανεξάρτητοι ειδικοί τεχνικοί.
Τα βραβεία EISA 2010-2011 θα παρουσιαστούν από τα μέλη του οργανισμού στις 3 Σεπτεμβρίου  στο Βερολίνο.
– ΤΕΛΟΣ  –

 
Σημειώσεις  για τους συντάκτες  – Πληροφορίες  για τα προϊόντα της  Sony που κέρδισαν εφέτος βραβεία EISA:
1 – BRAVIA® KDL-52HX900 (Καλύτερη Ευρωπαϊκή τηλεόραση 3D-LCD για το 2010-2011): Η εντυπωσιακή σχεδίαση Monolithic Design αυτής της κορυφαίας Full HD 3D τηλεόρασης, συμπληρώνεται από μια πληθώρα τεχνολογιών αιχμής από τη Sony. Ο οπίσθιος φωτισμός Intelligent Dynamic LED και το σύστημα Motionflow 400 PRO διασφαλίζουν την απόλυτη Full HD κινηματογραφική εμπειρία θέασης. Το πρόγραμμά σας περιήγησης μπορεί να μην υποστηρίζει την προβολή αυτής της εικόνας.

Η κριτική  επιτροπή της EISA σχολίασε: «Η Sony KDL-52HX900 διαθέτει εκπληκτική ποιότητα εικόνας και υπερ-ρεαλιστική απόδοση με πηγές 2D και 3D. Το μαγικό άγγιγμα της Sony είναι εμφανές στον τεράστιο λόγο αντίθεσης, στην κορυφαία αντιστάθμιση της κινούμενης εικόνας, τον εκπληκτικό επεξεργαστή BRAVIA Engine 3, και το πλέον αποδοτικό σύστημα οπίσθιου φωτισμού Direct-LED που έχουμε δει μέχρι σήμερα. Μπορούμε ακόμη να δούμε και σήμα από πηγές 2D σε συναρπαστικό 3D, χάρη στη διαδικασία μετατροπής σήματος της Sony. Η Sony KDL-52HX900 είναι πολλά περισσότερα από μια απλή τηλεόραση: αποτελεί έναν εκπληκτικό κόμβο σύνδεσης για όλες τις πηγές και είναι εφοδιασμένη ακόμη και με ένα ευέλικτο Wi-Fi browser για περιήγηση στο διαδίκτυο. Αυτό το έργο μοντέρνας τέχνης από τη Sony συνδυάζει την ομορφιά μιας μοναδικής σχεδίασης, με μια πληθώρα τεχνολογιών, οι οποίες μεταφέρουν τη συναρπαστική κινηματογραφική εμπειρία του 2D και του 3D στο σαλόνι σας». 
2 – aNEX-5 (Καλύτερη Ευρωπαϊκή φωτογραφική μηχανή Micro System για το 2010-2011): Απευθυνόμενη τόσο στους ενθουσιώδεις της φωτογραφίας, όσο και στους μέσους χρήστες, αυτή η όμορφη και κομψή φωτογραφική μηχανή προσφέρει δημιουργικότητα χωρίς όρια, χάρη στο πλεονέκτημα των εναλλάξιμων φακών. Πλέον, η ποιότητα των DSLR, το Full HD βίντεο και οι 3D λήψεις, έγιναν πιο προσιτά από ποτέ. Το πρόγραμμά σας περιήγησης μπορεί να μην υποστηρίζει την προβολή αυτής της εικόνας.

Η κριτική επιτροπή της EISA σχολίασε: «Αν και η Sony a NEX-5 αποτελεί το μικρότερο σύστημα φωτογραφικής μηχανής στον κόσμο, με τη χρήση του μεγάλου αισθητήρα εικόνας APS-C CMOS έχει τη δυνατότητα να δημιουργεί εικόνες εξαιρετικής ποιότητας. Η μηχανή αυτή απευθύνεται σε χρήστες ψηφιακών φωτογραφικών μηχανών κόμπακτ και σε αρχάριους φωτογράφους, οι οποίοι επιθυμούν να βελτιώσουν την τεχνική τους. Γι’ αυτό η Sony χρησιμοποίησε ένα απλό και κατανοητό περιβάλλον επικοινωνίας χρήστη (interface). Η μεγάλη, ανοιγόμενη οθόνη LCD κάνει την επισκόπηση των φωτογραφιών και του Full HD βίντεο που έχουμε τραβήξει, μια πραγματική απόλαυση. Εφοδιασμένη με το σύστημα Sweep Panorama της Sony, η a NEX-5 είναι η πρώτη φωτογραφική μηχανή που προσφέρει και λειτουργία 3D Sweep Panorama». 
3 – Cyber-shot™ DSC-HX5V (Καλύτερη Ευρωπαϊκή φωτογραφική μηχανή κόμπακτ για το 2010-2011): Ιδανικός σύντροφος για ταξίδια, αυτή η κόμπακτ φωτογραφική μηχανή συνδυάζει την υψηλής ποιότητας εικόνα και την άμεση απόκριση με ένα γενναιόδωρο οπτικό zoom 10x και ενσωματωμένο σύστημα GPS. Στα άλλα της χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται η λήψη HD 1080i βίντεο και η λειτουργία Sweep Panorama. Το πρόγραμμά σας περιήγησης μπορεί να μην υποστηρίζει την προβολή αυτής της εικόνας.

Η κριτική  επιτροπή της EISA σχολίασε: «Αν ζητάτε μια κόμπακτ φωτογραφική μηχανή, η οποία διαθέτει δυνατό zoom, ωστόσο χωρά στην τσέπη σας, η Cyber-shot DSC-HX5V της Sony θα πρέπει να είναι στην κορυφή της λίστας σας. Με τον 10x zoom φακό των 25-250mm και χαρακτηριστικά, όπως GPS, πυξίδα, λειτουργία Intelligent Sweep Panorama, μεγάλη διάρκεια ζωής μπαταρίας, ταχύτητα λήψης 10fps και εγγραφή βίντεο ποιότητας Full HD, είναι ο ιδανικός σύντροφος για τα ταξίδια σας, καθώς και για καθημερινές φωτογραφήσεις. Διαθέτει τον αισθητήρα Exmor R CMOS της Sony και μπορεί σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού να δίνει φωτογραφίες με πολύ χαμηλή στάθμη ψηφιακού θορύβου».  
4 – Handycam® HDR-AX2000E (Καλύτερη Ευρωπαϊκή high-end βιντεοκάμερα για το 2010-2011): Αυτή η κορυφαία στην κατηγορία της βιντεοκάμερα διαθέτει χειριστήρια επαγγελματικού επιπέδου και εξελιγμένα χαρακτηριστικά. Η εξαιρετική ποιότητα της Full HD εικόνας οφείλεται στον εξελιγμένο αισθητήρα 3ClearVid CMOS και στο φακό G Lens της Sony με το δυνατό 20x οπτικό zoom. Το πρόγραμμά σας περιήγησης μπορεί να μην υποστηρίζει την προβολή αυτής της εικόνας.

Η κριτική  επιτροπή της EISA σχολίασε: «Ποτέ πριν μια εξελιγμένη βιντεοκάμερα προορισμένη για την καταναλωτική αγορά δεν είχε τόσα κοινά χαρακτηριστικά με τις αντίστοιχες επαγγελματικές βιντεοκάμερες. Η HDR-AX2000E συνδυάζει ένα πλήρες εύρος εύκολων στη χρήση χειροκίνητων λειτουργιών με επαγγελματικού στιλ συνδέσεις XLR και δυνατότητα παροχής 'phantom power’ για τη σύνδεση εξωτερικών μικροφώνων. Ο ευρυγώνιος φακός διαθέτει zoom 20X και οι τρεις αισθητήρες CMOS δίνουν εντυπωσιακές εικόνες με εξαιρετική λεπτομέρεια, ακόμη και σε συνθήκες ιδιαίτερα χαμηλού φωτισμού. Ένα σκόπευτρο υψηλής ανάλυσης και χειριστήρια αφής στην οθόνη συνδυάζονται με την ευκολία της εγγραφής σε κάρτες μνήμης SD και Memory stick, δίνοντας την ευκαιρία στους λάτρεις της βιντεοσκόπησης να δημιουργήσουν επαγγελματικής ποιότητας βίντεο με λογικό κόστος». 
5 – Xplod™ XAV-70BT (Καλύτερο Ευρωπαϊκό In-Car A/V head unit για το 2010-2011): Στο εμπρόσθιο πάνελ αυτού του head unit με τα πάμπολλα χαρακτηριστικά κυριαρχεί μια οθόνη αφής WVGA. Προσφέρει πενταπλάσια ανάλυση από τις συνηθισμένες οθόνες QVGA της αγοράς και είναι ο καλύτερος τρόπος να απολαμβάνετε DVDs ή βίντεο από ένα συνδεδεμένο media player. Το πρόγραμμά σας περιήγησης μπορεί να μην υποστηρίζει την προβολή αυτής της εικόνας.

Η κριτική  επιτροπή της EISA σχολίασε: «Το head unit XAV-70BT της Sony έχει σχεδιαστεί για να κάνει την αναπαραγωγή πολυμέσων στο αυτοκίνητο ακόμη πιο διασκεδαστική. Η οθόνη των 7 ιντσών προβάλλει ζωντανή εικόνα και για να έχει τον καλύτερο δυνατό ήχο, το σήμα και η τροφοδοσία για τον ήχο και την εικόνα είναι τελείως ξεχωριστά – ένας πραγματικά υψηλής ποιότητας σχεδιασμός. Αποκλειστικά χαρακτηριστικά, όπως η λειτουργία “ZAPPIN”, καθιστούν πανεύκολη την εύρεση του τραγουδιού που αναζητάμε, ενώ το λογισμικό “SensMe” μπορεί και αναλύει το στυλ και το είδος της μουσικής, συγκροτώντας ομοιογενείς λίστες. Ένα κατανοητό και ευκρινές περιβάλλον επικοινωνίας χρήστη απλοποιεί το χειρισμό του συστήματος. Δεν υπάρχουν συμβιβασμοί στην ευκολία για την εξασφάλιση καλύτερης απόδοσης. Αυτή είναι και η διαφορά».

Τετάρτη, 18 Αυγούστου 2010

Ταπετσαρία από... ποδήλατα

Ο Κρίστιαν Πέτερσεν είναι ιδιοκτήτης ενός µικρού καταστήµατος ποδηλάτων στο Αλτλαντσµπεργκ, µια πόλη βορειοανατολικά του Βερολίνου. Για να διαφηµίσει την επιχείρησή του, σκέφτηκε να χρησιµοποιήσει το µόνο πράγµα που διέθετε σε αφθονία: τα δίτροχα.

Τοποθέτησε λοιπόν στην πρόσοψη 120 ποδήλατα και mountain bikes για άνδρες, γυναίκες και παιδιά. Και πόζαρε µαζί τους. Το αποτέλεσµα το βλέπουµε. Μένει να δούµε αν αυξήθηκαν και οι πωλήσεις.

Τρίτη, 17 Αυγούστου 2010

Πέθανε ο «φωτογράφος της τζαζ» Χέρμαν Λέοναρντ

Σε ηλικία 87 ετών πέθανε το Σάββατο στο Λος Άντζελες ο Αμερικανός φωτογράφος, Χέρμαν Λέοναρντ, που έγινε διάσημος φωτογραφίζοντας τους μεγάλους σταρ της τζαζ από τη δεκαετία του 1940 έως και το 1960, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο εκπρόσωπός του.
Ο Χέρμαν Λέοναρντ γεννήθηκε το 1923 στην Πενσιλβάνια από Ρουμάνους γονείς και άνοιξε το πρώτο του στούντιο στη Νέα Υόρκη το 1948.
Την εποχή εκείνη σύχναζε σε διάφορα κλαμπ που έπαιζαν τζαζ και κατέληξε σε συμφωνία με τους ιδιοκτήτες να φωτογραφίζει τους μεγάλους μουσικούς που εμφανίζονταν εκεί.
Κατά τη διάρκεια της καριέρας του απαθανάτισε τα μεγαλύτερα ονόματα του χώρου, από τον Τσάρλι Πάρκερ και τον Ντίζι Γκιλέσπι μέχρι την Μπίλι Χόλιντεϊ, τον Ντιουκ Έλινγκτον και τον Μάιλς Ντέιβις.
Φωτογραφίες του κόσμησαν επίσης πολλά εξώφυλλα δίσκων.
Το 1956 ο Μάρλον Μπράντο τον επέλεξε για να τον συνοδεύσει σε ένα ταξίδι στην Άπω Ανατολή.
Κατόπιν εγκαταστάθηκε στο Παρίσι και ασχολήθηκε με φωτογραφίσεις μόδας και με τη διαφήμιση.
Το 1980 έφυγε για την Ίμπιζα όπου έζησε επτά χρόνια ετοιμάζοντας την έκδοση του πρώτου του βιβλίου αλλά και την πρώτη του έκθεση στο Λονδίνο το 1988.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 επέστρεψε στις ΗΠΑ και στη Νέα Ορλεάνη, όπου επανασυνδέθηκε με τον κόσμο της τζαζ.
Το 2005 όμως ο τυφώνας Κατρίνα κατέστρεψε το σπίτι και το στούντιό του.
Στην πλημμύρα χάθηκαν 8.000 φωτογραφίες του όμως τα αρνητικά τους φυλάσσονταν, ευτυχώς, στο Μουσείο Τέχνης των Νοτίων ΗΠΑ στο Ότζεν.
Ο Χέρμαν Λέοναρντ είχε τιμηθεί με πολλά βραβεία και φωτογραφίες του εκτίθενται σε διάφορα μουσεία, όπως στο Ινστιτούτο Σμιθσόνια της Ουάσινγκτον.

Δευτέρα, 16 Αυγούστου 2010

Γιόρτασαν µε ένα φιλί

Εκατοντάδες ζευγάρια φόρεσαν ναυτικά καπέλα και στολές νοσοκόµας και φιλήθηκαν το Σάββατο στην Τάιµς Σκουέαρ της Νέας Υόρκης γιορτάζοντας µε αυτόν τον τρόπο την 65η επέτειο από το τέλος του Δευτέρου Παγκοσµίου Πολέµου. Τα ζευγάρια αναπαρέστησαν την περίφηµη φωτογραφία του περιοδικού «Life», στην οποία ένας ναύτης φιλούσε µε πάθος µια νοσηλεύτρια µετά το άγγελµα για τη λήξη του Πολέµου.

Ενα ύψους 8 µέτρων άγαλµα του ζευγαριού της αρχικής φωτογραφίας είχε στηθεί επίσης στην πλατεία.

Τετάρτη, 11 Αυγούστου 2010

Η Photobiennale ταξιδεύει στην Κρήτη

Τέσσερις εκθέσεις της 21ης Διεθνούς Φωτογραφικής Συνάντησης Θεσσαλονίκης ταξιδεύουν από τις 13 Αυγούστου στον παραθαλάσσιο Πάνορμο της Κρήτης και παρουσιάζονται στον Χαρουπόμυλο.
Ο Χαρουπόμυλος αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα βιομηχανικής αρχιτεκτονικής. Ήταν βιομηχανική μονάδα επεξεργασίας χαρουπιού, χτίστηκε το 1930 και είναι το μοναδικό βιομηχανικό κτίριο αυτού του είδους σε όλη την Κρήτη.
Ο θεσσαλονικιός πολιτικός μηχανικός, Αχιλλέας Τηλέγραφος παρουσιάζει στην έκθεσή του «Άχρονη χώρα» εικόνες του φυσικού και αστικού τοπίου της Σαντορίνης που τράβηξε με μια μικρή φωτογραφική μηχανή το καλοκαίρι του 2004. Μέσα από το έργο του επιχειρεί να διερευνήσει τις μεταβολές στο περιβάλλον του νησιού, όπως προκύπτουν με το πέρασμα των χρόνων, ξεφεύγοντας από τα κλασικά στερεότυπα απεικόνισης του τόπου.
Με τον τίτλο «38 δευτερόλεπτα», ο Παναγιώτης Τομαράς εκθέτει φωτογραφίες που τράβηξε με έναν παράδοξο τρόπο. Το φιλμ κατά τη διάρκεια της λήψης των εικόνων, κινείται καταγράφοντας μία διαδοχή σημείων. Παρατηρώντας κανείς αυτές τις φωτογραφίες θα δει πως κάθε κινούμενο σώμα έχει την ίδια κατεύθυνση. Οι άνθρωποι που κινούνται μέσα στις εικόνες, φαίνεται να έχουν κοινή αφετηρία και κοινό τέλος ενώ όλες οι κινήσεις που απεικονίζονται διήρκησαν 38 δευτερόλεπτα κάθε μία.
Ο Ολλανδός Marin Hock φωτογράφισε τις κινήσεις χορευτών οι οποίοι μιμούμενοι την κίνηση των πεζών στο δρόμο, κέντρισαν το ενδιαφέρον του φωτογράφου και των περαστικών με τις αέρινες και πολλές φορές αστείες φιγούρες τους. Οι εικόνες αυτές με τα στιγμιότυπα από την καθημερινή ζωή του Λονδίνου εκτίθενται στον Χαρουπόμυλο υπό τον τίτλο «Les Passeurs». Τέλος, στην έκθεση «Slices of life» του Martijn Peters στο επίκεντρο έρχεται η συμπεριφορά των ανθρώπων κατά τη διάρκεια της παρουσίας τους σε έναν δημόσιο χώρο. Παρατηρώντας τους ανθρώπους, απεικονίζονται ασυνήθιστες στιγμές με έναν ιδιαίτερο τρόπο που κάνουν τον θεατή να αναρωτιέται αν τελικά οι φωτογραφίες είναι σκηνοθετημένες ή όχι.
Πληροφορίες: Χαρουπόμυλος Πανόρμου, Ρέθυμνο, 28340 51102, www.panormo.com .

Παρασκευή, 6 Αυγούστου 2010

ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΤΗΣ ΣΕΡΙΦΟΣ

Την Παρασκευή 13 Αυγούστου 2010 στις 7μμ. θα γίνουν τα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης φωτογραφίας της Πολυτίμης Μπόζνου η οποία θα φιλοξενηθεί στο Γυμνάσιο – Λύκειο Σερίφου, στο Λιβάδι Σερίφου. Πρόκειται για μια σειρά μαυρόασπρων κυρίως φωτογραφιών, με θέμα τη Σέριφο, μέσα από τις οποίες αναδεικνύεται η μοναδική ομορφιά του νησιού. Είναι η πρώτη ατομική έκθεση της Πολυτίμης Μπόζνου, η οποία επέλεξε τη Σέριφο σαν θέμα και σαν τόπο της έκθεσής της, λόγω της μεγάλης της αγάπης για το νησί.

Διάρκεια έκθεσης από 13 έως 27 Αυγούστου 2010.

Τρίτη, 3 Αυγούστου 2010

H Πάρνηθα μετά την καταστροφή του 2007

Τα τοπία της Πάρνηθας μετά τη μεγάλη πυρκαγιά του 2007 απεικονίζει ο φωτογράφος Έκτορας Δημησιάνος, σε έκθεση που παρουσιάζεται στη γενέθλια πόλη του, την Κέρκυρα από τις 4 Αυγούστου.

Τον Ιούνιο του 2007, 56.000 στρέμματα της Πάρνηθας αποτεφρώθηκαν μέσα σε δύο εικοσιτετράωρα. Η φωτιά κατέστρεψε επίσης το μεγαλύτερο μέρος του ελατοδάσους της περιοχής.

Κατά τη διάρκεια των επόμενων εβδομάδων, ο Έκτορας Δημησιάνος κατέγραψε με την φωτογραφική του μηχανή το απόκοσμο σκηνικό που άφησε πίσω της η πυρκαγιά: ένα βουνό γεμάτο στάχτες, μπάζα, ερειπωμένα κτίσματα, εικόνες καταστροφής και μετάλλαξης.

«Οι φωτογραφίες που τράβηξε ο Δημησιάνος κατά τη διάρκεια των επόμενων εβδομάδων και μηνών απεικονίζουν μια Πάρνηθα φρικτά μεταλλαγμένη· θυμίζουν το σκηνικό κάποιας ταινίας επιστημονικής φαντασίας» αναφέρει ο Γ.Σταθάτος για την έκθεση.

«Την απόκοσμη αίσθηση εντείνουν το όξινα χρώματα που προέκυψαν από την ηθελημένα λανθασμένη επεξεργασία του αρνητικού φιλμ (τεχνική cross-processing). Η χρωματική απόκλιση από την πραγματικότητα αντικατοπτρίζει τη θλάση που διαισθάνεται ο θεατής μπροστά στο αλλοιωμένο τοπίο: ένα βουνό που είχαμε συνηθίσει να το βλέπουμε σκεπασμένο από πάνω έως κάτω με αειθαλές πράσινο, άλλαξε ξαφνικά χρώμα και έγινε σταχτί» αναφέρει.

Η έκθεση παρουσιάζεται από τις 4 έως τις 30 Αυγούστου στην Πινακοθήκη του Δήμου Κερκυραίων-Αίθουσα Τέχνης (Κήπος Παλαιών Ανακτόρων, Κέρκυρα, τηλ. 2661048690).

Η έκθεση παρουσιάζεται στο πλαίσιο της PhotoBiennale 2010.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...