Δευτέρα, 30 Σεπτεμβρίου 2013

Θεσσαλονίκη: έκθεση φωτογραφίας για το Αγιο Ορος

Έκθεση φωτογραφίας με θέμα: «Το Αγιο Ορος των Προσκυνητών» διοργανώνει η 5η Δημοτική Κοινότητα του δήμου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την Αγιορείτικη Εστία Θεσσαλονίκης


Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν, αύριο, Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2013, στις 20:00, στην Αίθουσα «Μαρία Γεράρδη- Πασσαλή» (Π.Συνδίκα 24).

Στην έκθεση που θα διαρκέσει έως τις 10 Οκτωβρίου 2013, παρουσιάζεται ένα πλούσιο φωτογραφικό υλικό 27 ελλήνων και ξένων φωτογράφων από 7 χώρες.

Η έκθεση θα λειτουργεί καθημερινά (Δευτέρα-Κυριακή), από τις 09.00 το πρωί μέχρι τις 2.00 το μεσημέρι και από τις 5.00 το απόγευμα μέχρι τις 9.00 το βράδυ (τηλ. 2310/ 853.300 ).

Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2013

Κύκλος διαλέξεων του Πλάτωνα Ριβέλλη με θέμα: «Το τοπίο στον κινηματογράφο και στη φωτογραφία»

Η Ελληνοαμερικανική Ένωση  παρουσιάζει, για όγδοη συνεχή χρονιά, κύκλο διαλέξεων του Πλάτωνα Ριβέλλη για τη φωτογραφία και τον κινηματογράφο με φετινή, κεντρική θεματική «Το τοπίο».


Ο κύκλος διαλέξεων  θα πραγματοποιηθεί κάθε Τετάρτη του Οκτώβρη (2, 9, 16, 23 & 30), 20:00–22:00, στο Θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22, Κολωνάκι). 

Στη διάρκεια των διαλέξεων θα αναλυθεί ο τρόπος με τον οποίο ο κάθε δημιουργός χρησιμοποιεί το τοπίο και το εντάσσει στο έργο του και θα αναδειχθούν οι ιδιαιτερότητες, αλλά και οι ειδικές δυσκολίες, που παρουσιάζει το τοπίο για την κάθε μια από τις τέχνες αυτές.

Επίσης, θα προβληθούν κινηματογραφικά αποσπάσματα και φωτογραφίες από το έργο των σκηνοθετών (ενδεικτικά αναφέρονται): Yasujirō Ozu, Ingmar Bergman, John Ford, Ermanno Olmi, Federico Fellini, Buster Keaton, Fritz Lang, Kenji Mizoguchi, Pier Paolo Pasolini, Carlos Sorin, F. W. Murnau  και των φωτογράφων (ενδεικτικά αναφέρονται): Eugène Atget, Bill Brandt, Ansel Adams, Roger Fenton, Bruce Davidson, Harry  Callahan, Mario Giacomelli καθώς και φωτογράφων-μελών του "Φωτογραφικού Κύκλου".

Το κόστος συμμετοχής ανέρχεται σε 25€ για το σύνολο των πέντε διαλέξεων ή 7€ ανά διάλεξη. Εισιτήρια για το σύνολο των διαλέξεων θα διατίθενται στα γραφεία και στο website της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης. Περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων για κάθε μεμονωμένη διάλεξη θα διατίθεται πριν από την έναρξη των διαλέξεων.

Εισηγητής: Πλάτων Ριβέλλης

Ημερομηνία: 2–9–16–23 & 30 Οκτωβρίου 2013, 20:00-22.00

Διεύθυνση: Θέατρο  Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (2ος όροφος), Μασσαλίας 22, Κολωνάκι

Κόστος  συμμετοχής: 25€ για το σύνολο των πέντε διαλέξεων & 7€ ανά διάλεξη

Πληροφορίες: Ήρα Παπαδοπούλου (210 3680052), www.hau.gr/culture

Enhanced by Zemanta

Πέμπτη, 26 Σεπτεμβρίου 2013

Εγκαινιάζεται η έκθεση Urban Survivors στο Ηράκλειο

Πέντε πόλεις του αναπτυσσόμενου κόσμου, με τους κατοίκους τους να ζουν συνωστισμένοι σε παραγκουπόλεις, φωτογραφήθηκαν από πέντε φωτογράφους


Την 1η Οκτώβρη εγκανιάζεται η φωτογραφική έκθεση που διοργανώνουν οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα με την υποστήριξη του φωτογραφικού πρακτορείου Noor και του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, Urban Survivors (Επιβιώνοντας στις παραγκουπόλεις του κόσμου). Η έκθεση διοργανώνεται στο πλαίσιο του προγράμματος Ηράκλειο - Πόλη Χωρίς Σύνορα και φιλοξενείται στον Κοινωνικό Χώρος των Ιδρυμάτων Α. & Μ. Καλοκαιρινού.

Πέντε πόλεις του αναπτυσσόμενου κόσμου, με τους κατοίκους τους να ζουν συνωστισμένοι σε παραγκουπόλεις, φωτογραφήθηκαν από πέντε φωτογράφους του πρακτορείου Noor : Ντάκα, Καράτσι, Ναϊρόμπι, Μαρτισάν (Πορτ Ο Πρενς) και Γιοχάνεσμπουργκ. Σε αυτήν την έκθεση, η εικόνα πράγματι ισούται με χίλιες λέξεις ...

Oι Γιατροί Χωρίς Σύνορα (MSF) είναι μια διεθνής, ανεξάρτητη, ιατρική ανθρωπιστική οργάνωση που παρέχει επείγουσα βοήθεια σε άτομα που έχουν πληγεί από ένοπλες συγκρούσεις, επιδημίες, αποκλεισμό από την παροχή ιατρικής φροντίδας και φυσικές καταστροφές σε όποιο σημείο του πλανήτη κι αν βρίσκονται.

Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη 1η Οκτωβρίου στις 20.30 και η έκθεση θα διαρκέσει όλο τον Οκτώβριο. Θα είναι ανοικτή για το κοινό Δευτέρα ως Παρασκευή (από 1 Οκτωβρίου ως 31 Οκτωβρίου) από τις 10 το πρωί ως τις 5 το απόγευμα και Σάββατα από τις 12 το μεσημέρι ως τις 8 το βράδυ.

Ο Κοινωνικός Χώρος με τη στήριξη του Ιστορικού Μουσείου Κρήτης και τη συνεργασία των μουσειοπαιδαγωγών του σχεδίασε μια περιήγηση στη φωτογραφική έκθεση που απευθύνεται σε μαθητές γυμνασίου. Σε αυτήν την εκπαιδευτική ξενάγηση οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν σε βίντεο τους ανθρώπους που φωτογραφήθηκαν από τους φωτογράφους του πρακτορείου Noor να μιλούν για τις δύσκολες συνθήκες της ζωής τους, να περιηγηθούν στην έκθεση με τους καθηγητές τους, να επισκεφτούν τις δομές του Κοινωνικού Παντοπωλείου και του Κοινωνικού Φαρμακείου και να συζητήσουν με τους κοινωνικούς λειτουργούς και τους εργαζόμενους των δομών.

Για δηλώσεις συμμετοχής τμημάτων γυμνασίων, επικοινωνείτε με τον Κοινωνικό Χώρο των Ιδρυμάτων Καλοκαιρινού στο 2810244115, από τις 9 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα. Όπως πάντα, ενθαρρύνουμε τους μαθητές να φέρνουν συσκευασμένα τρόφιμα για το Κοινωνικό Παντοπωλείο και το Κοινωνικό Συσσίτιο. Για περισσότερες πληροφορίες για τις εκδηλώσεις που διοργανώνουν οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα στο πλαίσιο του προγράμματος "Ηράκλειο - Πόλη Χωρίς Σύνορα" επισκεφτείτε τον ιστότοπο: www.msf.gr

Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου 2013

"Η Κρήτη και η Αττική υποδέχονται τους πρόσφυγες του 22''

«ΞΑΝΑΖΩΝΤΑΝΕΥΕΙ» ΣΤΗΝ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΟΥ ΑΓ. ΜΑΡΚΟΥ Η ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΤΗΣ Μ. ΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ


Με επιτυχία έγιναν τα εγκαίνια της εντυπωσιακής έκθεσης που συνδιοργανώνουν το Ίδρυμα της Βουλής η Περιφέρεια Κρήτης και ο δήμος Ηρακλείου

 Ξαναζωντανεύουν οι εντυπωσιακές σκηνές υποδοχής στην Κρήτη και την Αθήνα των προσφύγων του 1922, μέσα από την έκθεση του ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων που συνδιοργανώνεται με την Περιφέρεια Κρήτης-ΠΕ Ηρακλείου  και το δήμο Ηρακλείου στην Βασιλική του Αγ. Μάρκου. Η έκθεση που εγκαινιάστηκε χθες παρουσία κλήρου, εκπροσώπων της Βουλής, τοπικών αρχών και πολιτών-καταγράφει και αποτυπώνει μέσα από φωτογραφίες, έγγραφα και χάρτες τη διπλή εμπειρία της υποδοχής των προσφύγων του 1922 στην Αττική και την Κρήτη. Τα τεκμήρια που παρουσιάζονται προέρχονται από τις συλλογές προσφυγικών συλλόγων και βιβλιοθηκών Ηρακλείου, Ρεθύμνου, Λασιθίου και Χανίων, το Ιστορικό Αρχείο Κρήτης, τα ΓΑΚ Νομού Λασιθίου, το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και Μελετών «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος», καθώς και από ιδιωτικές συλλογές προσφύγων, απογόνων προσφύγων και μελετητών.

Στα εγκαίνια της έκθεσης, μίλησε ο γενικός γραμματέας της Βουλής Αθανάσιος Παπαιωάννου ο οποίος μετέφερε τους χαιρετισμούς του προέδρου της Βουλής κ. Ευάγγελου Μειμαράκη. Ο κ. Παπαιωάννου  αναφέρθηκε στα διδάγματα που μπορεί να εξαχθούν από τη γρήγορη μετάβαση από το θρίαμβο της Συνθήκης των Σεβρών στην Καταστροφή του 1922 και από την καταστροφή αυτή στη δημιουργική τετραετία 1928-1932. Στη συνέχεια μίλησε ο γενικός γραμματέας του Ιδρύματος της Βουλής καθηγητής Παύλος Σούρλας ο οποίος ευχαρίστησε όλους όσους παραχώρησαν υλικό και εργάστηκαν για την έκθεση.  Ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης Γιώργος Πιτσούλης, μετέφερε τους χαιρετισμούς του Περιφερειάρχη Σταύρου Αρναουτάκη και του αντιπεριφερειάρχη Ηρακλείου Ευριπίδη Κουκιαδάκη , που απουσίαζαν στην Αθήνα λόγω υπηρεσιακών αναγκών, και ευχαρίστησε το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για την συνεργασία. Παράλληλα επεσήμανε ότι, «Μνήμες από περιγραφές  παππούδων πολλών από εμάς σίγουρα είναι ζωντανές και η έκθεση αυτή αποτελεί τον ελάχιστο φόρο τιμής για τις χαμένες πατρίδες αλλά και για τους ίδιους που βίωσαν τον ξεριζωμό. Φέτος, συμπληρώνονται 91 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, ένα γεγονός που επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την φυσιογνωμία του Ηρακλείου, της Κρήτης αλλά και της Ελλάδας γενικότερα. Άνθρωποι πρόσφυγες πια, με πολλές αρετές και χαρίσματα έφτασαν εδώ και συνέβαλλαν καθοριστικά στην κοινωνικοοικονομική αλλά και πολιτιστική ανάπτυξη του τόπου μας». 

Χαιρετισμό επίσης εκπροσωπώντας τον Δήμαρχο Ηρακλείου Γιάννη Κουράκη απεύθυνε ο αντιδήμαρχος Μανόλης Βασιλάκης, ο οποίος συνεχάρη την Βουλή και το Ίδρυμα για την πρωτοβουλία τους και τόνισε την ανάγκη διατήρησης της ιστορικής μνήμης.

Κεντρικός ομιλητής στην εκδήλωση των εγκαινίων ήταν ο προϊστάμενος της Βικελαίας Βιβλιοθήκης κ. Δημήτρης Σάββας ο οποίος μίλησε με θέμα: «Πρόσφυγες: οι άνθρωποι που τίμησαν σφράγισαν με τον ερχομό και την παρουσία τους τη φυσιογνωμία της πολιτείας του Μεγάλου Κάστρου».  Η Μικρασιατική καταστροφή, όπως τόνισε με έμφαση ο ομιλητής, «δεν είναι η μεγαλύτερη του αιώνα μας, αλλά η μεγαλύτερη των αιώνων, διότι τέτοιο όλεθρο μαζική σφαγή, φωτιά και αφανισμό, εγώ τουλάχιστον που διάβαζα από παιδί και παρακολουθούσα, δεν έχω γνωρίσει. Έχουν γίνει πολλές καταστροφές στους αιώνες, όμως τέτοια εξαφάνιση πολλών ατόμων μαζί δεν έχει γίνει, ούτε και με τέτοιο τρόπο που έγινε αυτή η δική μας τραγωδία, η μικρασιατική καταστροφή. Σήμερα 91 χρόνια μετά, ευλαβικά υποκλινόμαστε στη μνήμη των νεκρών εκείνης της εποχής, αναπολώντας ταυτόχρονα τις μέρες δόξας και μεγαλείου που αξιώθηκε να ζήσει η Σμύρνη των Ελλήνων»!

Στην τελετή των εγκαινίων παραβρέθηκαν ο Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης Μεθόδιος Βερνιδάκης (ο οποίος μετέφερε τον χαιρετισμό του Αρχιεπισκόπου Κρήτης Ειρηναίου και αναφέρθηκε στην ανάγκη διατήρησης της ιστορικής μνήμης)  ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου Δημήτρης Καρατζάνης, οι αντιδήμαρχοι Γιώργος Αεράκης Νίκος Γιαλυτάκης Βαγγέλης Σισαμάκης, Νίκος Δημόπουλος, ο Νίκος Ματζαμπετάκης, ο πρώην βουλευτής Στέλιος Ματζαμπετάκης, στελέχη της Περιφέρειας, οι περιφερειακοί σύμβουλοι Νίκος Ξυλούρης, Πόπη Δασκαλάκη, Νεκτάριος Σερμάκης άλλοι εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης, σύλλογοι Μικρασιατών, και πλήθος κόσμου.

Η παρουσίαση αλλά και η ξενάγηση στην έκθεση έγιναν από τα στελέχη του Ιδρύματος της Βουλής Άννα Ενεπεκίδου και Πόπη Τζωρτζάτου.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι 26 Σεπτεμβρίου και θα είναι ανοιχτή καθημερινά 9:00 – 13:30 / 18:00 – 21:00 και Σάββατο 9:00 – 13:30-Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2813-409000


crete2day.gr

Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου 2013

Έκθεση Φωτογραφίας «Ελλάδα σαν… ζωγραφιά»

Στο χώρο υποδοχής του Οινοποιείου Σεμέλη Α.Ε., στο Κούτσι Νεμέας, θα πραγματοποιηθούν στις 27 Σεπτεμβρίου τα εγκαίνια της Έκθεσης Φωτογραφίας με τον τίτλο «Ελλάδα… σαν ζωγραφιά» των φωτογράφων Ιωάννας Παραβάλου και Μαριλένας Κουτσίνη.


Η έκθεση περιλαμβάνει φωτογραφίες από πολλές γωνιές της πατρίδας μας, φυσικά τοπία αλλά και λεπτομέρειες αρχιτεκτονικής και παράδοσης, όπως τις αποτύπωσε ο φακός.

Η Έκθεση Φωτογραφίας θα διαρκέσει από τις 27 έως τις 29 Σεπτεμβρίου.

Ώρες λειτουργίας: Παρασκευή 27/9 και Σάββατο 28/9: 10:00 - 19:00.

Κυριακή 29/9: 10:00 - 15:00.

Τηλ. επικοινωνίας: 6977 816397

Τηλ: Οινοποιείου: 2740 20360-3

Σάββατο, 14 Σεπτεμβρίου 2013

Έκθεση φωτογραφίας με θέμα την Άρτα

Στις 27 Σεπτεμβρίου οργανώνεται η εμποροπανήγυρη στην Άρτα, μια παράδοση που διατηρείται πάρα πολλά χρόνια. Κατά τη διάρκεια της εμποροπανήγυρης, θα λειτουργήσει στο χώρο της έκθεσης περίπτερο ενημέρωσης από το Δήμο Αρταίων.
 

Στο περίπτερο του Δήμου θα φιλοξενηθεί έκθεση φωτογραφίας, με τις ομορφιές του Δήμου, που θα προκύψει από τις  δικές σας συμμετοχές. Κάθε ενδιαφερόμενος, μπορεί να συμμετάσχει με μια φωτογραφία υψηλής ανάλυσης και να την αποστείλει στο dimos@arta.gr έως 18 Σεπτεμβρίου.

Οι φωτογραφίες που θα επιλεγούν από ειδική επιτροπή του Δήμου Αρταίων, θα εκτεθούν.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στα τηλέφωνα 26813 62136 και 2681362216.

Παρασκευή, 13 Σεπτεμβρίου 2013

Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης: Θα ξαναγεννηθεί από τις στάχτες του;

Ο Βαγγέλης Ιωακειμίδης στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης 

Την πρόθεση να ....ξαναγεννηθεί από τις στάχτες του, ανακοίνωσε το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης αλλά πολλά ερωτήματα παραμένουν ακόμη αναπάντητα...


ΤΗΣ ΧΑΪΔΩΣ ΣΚΑΝΔΥΛΑ / aggelioforos.gr

Τη συνεργασία του με το Μουσείο Φωτογραφίας Charleroi του Βελγίου ανακοίνωσε, ανάμεσα σε άλλα, το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης στη σημερινή συνέντευξη τύπου, προκειμένου να επιτευχθεί η επαναεκτύπωση μέρους των κατεστραμμένων φωτογραφιών του στην πυρκαγιά το Μάιο του 2012.

Στη συνέντευξη τύπου παρουσιάστηκαν απολογιστικά στοιχεία για την περίοδο 2006 – 2012 καθώς και κάποια γενικά εισαγωγικά στοιχεία για τη Photobiennale με θέμα το «Λόγο», που θα διοργανωθεί από το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του 2013. Παρόλα αυτά το ενδιαφέρον των περισσότερων κέντρισε μοιραία η πρώτη επίσημη τοποθέτηση του Μουσείου ως προς την καταστροφή μέρους της συλλογής του αλλά και την προσπάθεια από μέρους του φορέα να το επανασυστήσει - ο επαναδιορισθείς διευθυντής του ΜΦΘ Βαγγέλης Ιωακειμίδης ελπίζει για το 95% του χαμένου στην πυρκαγιά μέρους.

Το «προφίλ» του κατεστραμμένου κομματιού
Υπενθυμίζουμε ότι 1985 έργα της συλλογής του ΜΦΘ είχαν καταστραφεί την άνοιξη του 2012 σε πυρκαγιά που ξέσπασε σε αποθηκευτικό χώρο της συνεργαζόμενης με το Μουσείο εταιρίας «Ορφεύς Βεϊνιόγλου» στη Σίνδο. Ολόκληρη η συλλογή περιλάμβανε πριν την καταστροφή Μια που έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ταυτοποίησης των έργων είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι πρόκειται για έργα περίπου 200 καλλιτεχνών, οι 110 από τους οποίους είναι Ελληνες και αποτελούν το 37% της σύγχρονης συλλογής του. Σύμφωνα πάντα με τον Βαγγέλη Ιωακειμίδη επετεύχθην επιτέλους συμφωνία με την εταιρία φύλαξης ως προς την αποζημίωση που το Μουσείο ζητά από από αυτήν, αν και δεν δόθηκαν περαιτέρω αριθμητικά στοιχεία.

Συνεργασία με βελγικό μουσείο
Σημασία έχει ότι έχει δρομολογηθεί μία διαδικασία επανασύστασης αυτού του κατεστραμμένου κομματιού της συλλογής. Το Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί τεχνική ημερίδα στην Αθήνα με τους εμπλεκόμενους δημιουργούς (τους φωτογράφους των οποίων έργα καταστράφηκαν στην πυρκαγιά) προκειμένου να παρουσιαστούν με σαφήνεια τα τεχνικά χαρακτηριστικά της πρότασης που τους γίνεται για επαναεκτύπωση κι έπειτα θα ξεκινήσει μία περίοδος συναντήσεων – συναλλαγών ανάμεσα στο Μουσείο και τους δημιουργούς, ούτως ώστε να επιτευχθούν οι όροι της συμφωνίας. Στόχος, βέβαια, δεν είναι άλλος από το να εμπιστευθούν οι δημιουργοί τα αρνητικά στο Μουσείο, το οποίο με τη σειρά του θα τα εμπιστευθεί στα εξειδικευμένα εργαστήρια του μεγάλου και σημαντικού Μουσείου Φωτογραφίας Charleroi του Βελγίου προκειμένου να γίνει η εκτύπωση των ασπρόμαυρων μόνο – για τεχνικούς λόγους αυτή η διάκριση – φωτογραφιών. Για τις έγχρωμες φωτογραφίες θα πραγματοποιηθεί συνεργασία με άλλον οργανισμό. Εδώ υπενθυμίζουμε το θέμα έχει φτάσει στη Βουλή με σχετική ερώτηση, ενώ έχουν ήδη δημοσιοποιηθεί δυο επιστολές ομάδων φωτογράφων (έργα των οποίων συμπεριλαμβάνονται στα καταστραφέντα από την πυρκαγιά).

Οπως ξεκαθάρισε ο διευθυντής του Μουσείου Φωτογραφίας Charleroi Ξαβιέ Κανόν, ο οποίος επίσης βρισκόταν στη συνέντευξη τύπου, η συνεργασία αυτή δεν έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα, το απαραίτητο χρηματικό ποσό θα κριθεί από τον τελικό αριθμό των εκτυπώσεων που θα τους ζητηθεί καθώς και το μέγεθος τους και άλλα τεχνικά στοιχεία. Πιο συγκεκριμένοι αριθμοί των δημιουργών που τελικά θα συμφωνήσουν και θα συμπορευτούν με το Μουσείο σε αυτήν του την προσπάθεια καθώς και των φωτογραφιών που τελικά θα επαναεκτυπωθούν θα είναι σε θέση να γνωρίζει το ΜΦΘ λίγο πριν τα ερχόμενα Χριστούγεννα.
  

Τρίτη, 10 Σεπτεμβρίου 2013

Το "άλλο" πρόσωπο της Μαρίας Κάλλας


Συγκλονιστικές φωτογραφίες από την γήινη ντίβα της διεθνούς σκηνής!


Καθώς την Κυριακή κάθε ήχος, κάθε ανάσα της Αθήνας θα ακολουθεί το ρυθμό της Μαρίας Κάλλας στο πλαίσιο της μεγάλης δράσης που θα πραγματοποιήσει τη Λυρική σε πέντε διαφορετικά σημεία της πόλης, ανατρέχουμε σε σπάνιες εικόνες της ντίβας που δείχνουν το πρόσωπο πίσω από το είδωλο της σκηνής και του lifestyle.


Γήινη, εύθραστη, γκαφατζού, ανθρώπινη, με απίστευτο χιούμορ, πρόθυμη να τσαλακώσει την εικόνα της, λιγότερο κοκέτα απότι την γνωρίσαμε. Από τα πρώτα χρόνια της καριέρας της που κοιτούσε τον φακό εμφανώς παχύτερη και με βλέμμα λιγότερο επιβλητικό, μέχρι την απογείωση, η Μαρία Κάλλας ήταν πάντα μια γυναίκα που ήθελε να αγαπηθεί και να μη χάσει τη θνητή της διάσταση.



Στα βήματα της θα περπατήσουμε όλοι σε μια πρωτοφανή για την Αθήνα γιορτή, μια γιορτή που τιμά όχι μόνο τη Μαρία Κάλλας αλλά κυρίως τους Αθηναίους: Αναφερόμαστε στον μουσικό περίπατο που έχει σχεδιάσει η Εθνική Λυρική Σκηνή σε πέντε πράξεις, έτσι ώστε να δίνει τη δυνατότητα στο κοινό να παρακολουθήσει και τις πέντε συναυλίες μετακινούμενο με τα πόδια από τη μια στην άλλη.



  

Η Εθνική Λυρική Σκηνή προσκαλεί τους θαυμαστές της απόλυτης ντίβας της όπερας να περιδιαβούν τους δρόμους της πόλης, με συνοδοιπόρους τις όπερες των Βέρντι, Πουτσίνι, Ροσσίνι, Ντονιτσέττι κ.α. να σταθούν σε περισσότερο ή λιγότερο δημοφιλή σημεία της, για να δουν με μια νέα ματιά τόσο την πόλη, όσο και την τέχνη της όπερας.



Το πρόγραμμα και ο χάρτης της Κυριακής 15ης Σεπτεμβρίου, αναλυτικά, έχει ως εξής:

18.00 - Προαύλιος χώρος Μουσείου Ακρόπολης - Διονυσίου Αρεοπαγίτου [σολίστ με συνοδεία πιάνου, διάρκεια 20 λεπτά]

18.45 - Σκάλες Ωδείου Ηρώδου Αττικού - Διονυσίου Αρεοπαγίτου [σολίστ με συνοδεία πιάνου, διάρκεια 20 λεπτά]

19.35 - Κτίριο Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων - Πεζόδρομος Ερμού 134-136, Πλατεία Αγίων Ασωμάτων Θησείο [σολίστ με συνοδεία πιάνου, διάρκεια 20 λεπτά]

20.30 - Πλατεία Κοτζιά [σολίστ με συνοδεία πιάνου, διάρκεια 20 λεπτά]

21.30 - Προαύλιος χώρος Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου – Πατησίων [Ορχήστρα Εθνικής Λυρικής Σκηνής - σολίστ, διάρκεια 40 λεπτά]


Χαλκίδα: Παιχνίδια με το φως και την σκιά στον σκοτεινό θάλαμο

Παιχνίδια με το φως και την σκιά στον μαγικό χώρο του σκοτεινού θαλάμου. Ανακαλύψτε τα «φωτογράμματα» (αποτυπώματα σιλουέτας αντικειμένου) αφήνοντας τα δικά σας ίχνη πάνω σε φωτοευαίσθητες επιφάνειες (φωτογραφικό χαρτί), στο εισαγωγικό εργαστήρι φωτογραφίας με την ονομασία «Η σπηλιά του Πλάτωνα», από τον καλλιτέχνη-ομιλητή Γιώργο Ζαφειρίου. 

Ώρες μαθημάτων:

Για παιδιά 7-15 ετών (2 ώρες)

Παρασκευή 27/09/2013 18.00-20.00
Σάββατο 28/09/2013 πρωί 09.30-11.30 και 12.00-14.00
Σάββατο 28/09/2013 απόγευμα 16.00-18.00 και 18.30-20.30
Συμμετοχή 10€.

Για ενήλικες (3 ώρες)

Παρασκευή 4/10/2013 19.00-22.00
Σάββατο 5/10/2013 11.00-14.00
Σάββατο 5/10/2013 18.00-21.00
Κυριακή 6/10/2013 18.00-21.00
Συμμετοχή 15€.

Τα υλικά σκοτεινού θαλάμου και εκτύπωσης που θα χρησιμοποιηθούν από τους συμμετέχοντες παρέχονται δωρεάν από το εργαστήρι.

Τα υλικά σκοτεινού θαλάμου και εκτύπωσης που θα χρησιμοποιηθούν από τους συμμετέχοντες παρέχονται δωρεάν από το εργαστήρι. Οι εγγραφές γίνονται στο Εργαστήρι Τέχνης Χαλκίδας, Αντωνίου 24, από τις 9 Σεπτεμβρίου έως τις 24 Σεπτεμβρίου, από τις 11:00-19:00.

Περισσότερες πληροφορίες στο τηλέφωνο του Εργαστηρίου Τέχνης 2221081811 και στο τηλέφωνο του Γιώργου Ζαφειρίου 6977245273.

Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου 2013

Φωτογραφία της χρονιάς στην Αγγλία η ανθρώπινη πυραμίδα της Αρσεναλ

Η φωτογραφία αυτή επιλέχθηκε ως καλύτερη της περσινής χρονιάς στο βρετανικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου


Εικόνες με κίνηση, που μεταφέρουν ενθουσιασμό, αποτυπώνουν τους έξαλλους πανηγυρισμούς, προδίδουν τον μοναδικό τρόπο επικοινωνίας ανάμεσα σε προπονητή και παίκτη…παρότι βουβές και παγωμένες, αποτελούν ίσως τις πιο ζωντανές και δυνατές από τα ποδοσφαιρικά ενσταντανέ της ποδοσφαιρικής σεζόν 2012/13.

Πέντε φωτογραφίες που φέρουν την υπογραφή του αθλητικού φωτογράφου Ντέιβιντ Σόπλαντ, τον έστεψαν νικητή στον διαγωνισμό φωτογραφίας Barclays Photographic Awards.

Ο Σόπλαν, φωτογράφος για την κυριακάτικη Daily Mail, απαθανάτισε, μεταξύ άλλων και τον Σερ Αλεξ Φέργκιουσον να σηκώνει το τρόπαιο του πρωταθλητή Αγγλίας για 13η φορά στην καριέρα του και να πανηγυρίζει μαζί με τους «κόκκινους διαβόλους» για τελευταία φορά στο Ολντ Τράφορντ.

«Είναι απίστευτη τιμή να με έχουν εκλέξει Barclays Photographer of the Season. Το να καταγράφω σημαντικές στιγμές από την Πρεμιέρ είναι μεγάλο πάθος. Δεν είναι μοναχά δουλειά. Επομένως είναι φανταστικό να αναγνωρίζεται έτσι η δουλειά μου», δήλωσε ενθουσιασμένος ο Σόπλαντ, ο οποίος θα λάβει πέραν του επίσημου βραβείου Barclays και φωτογραφικό εξοπλισμό εξίας 10.000 βρετανικών λιρών.

Την ίδια ώρα το βραβείο για την καλύτερη φωτογραφία της χρονιάς απονεμήθηκε στον Αντριάν Ντένις του AFP, η οποία μεταφέρει με μοναδικό τρόπο την χαρά μετά το γκολ που κατάφερε ο Λορέν Κοσιενλί της Αρσεναλ ενάντια στην Μάντσεστερ. Βέβαια το πρόσωπό του μετά βίας ξεχωρίζει, καθώς από πάνω του έχει σχηματιστεί μία ανθρώπινη πυραμίδα από τους συναδέλφους του που πανηγυρίζουν μαζί του την επιτυχία του.

Η λήψη καταγράφει το πάθος που αναζητούσε στις φωτογραφίες η κριτική επιτροπή και για το επιτυχημένο «κλικ» του ο Ντένις βραβεύθηκε με φωτογραφικό εξοπλισμό αξίας 5.000 βρετανικών λιρών.

Ο νικητής μετά τη διάκρισή του δήλωσε: «Είμαι ενθουσιασμένος με τη νίκη για την καλύτερη λήψη της σεζόν. Είναι γνωστό ότι αποτελεί μία από τους πιο σημαντικούς διαγωνισμούς για αθλητικούς φωτογράφους. Για εμένα, η νικητήρια λήψη αναβιώνει το πραγματικό πνεύμα του παιχνιδιού και η χαρά των παικτών είναι μεταδοτική».

1Tottenham Hotspur - Chelsea, 20 Οκτωβρίου 2012
Η Τσέλι πανηγυρίζει το γκολ του Γκάρι Κάχιλ


2Manchester City - Manchester United, 9 Δεκεμβρίου 2012
Η βουτιά του Γιαγιά Τουρέ


3West Ham United- Tottenham Hotspur, 25 Φεβρουαρίου 2013
Ο Ααρον Λένον σε δράση


 4Η ανθρώπινη πυραμίδα της Αρσεναλ μετά το γκολ του Λορέν Κοσιενλί


5Το τελευταίο ματς του Σερ Αλεξ Φέργκιουσον, 12 Μαίου 2013
Tottenham Hotspur - Queens Park Rangers, 23 Αυγούστου 2012


Ο Αντρέ Βίλας Μπόας… εμψυχώνει τον Κλιντ Ντέμπσεϊ



Enhanced by Zemanta

Βραβεία στον διαγωνισμό του φεστιβάλ φωτορεπορτάζ στο Περπινιάν της Νότιας Γαλλίας

Χρυσή Βίζα ειδήσεων έλαβε ο Λοράν βαν ντερ Στοκτ του πρακτορείου Getty Images για λογαριασμό της εφημερίδας «Le Monde», για το σύνολο της φωτογραφικής έρευνας στη Συρία το φθινόπωρο του 2012

Η εμφύλια κρίση στη Συρία, ξεσπάσματα οικογενειακής βίας και ιστορίες για τη θέση της γυναίκας διακρίθηκαν στον διαγωνισμό του φεστιβάλ φωτορεπορτάζ στο Περπινιάν της Νότιας Γαλλίας

       
Τιμητικό βραβείο Χρυσή Βίζα για το σύνολο της δουλειάς του έλαβε ο άγγλος βετεράνος Ντον ΜακΓκάλιν. Αριστερά, το πορτρέτο του ιρλανδού αστέγου τραβήχτηκε το 1969 στην υποβαθμισμένη τότε περιοχή Ιστ Εντ του Λονδίνου
Το μάτι του φωτορεπόρτερ είναι εξασκημένο να βλέπει τον κόσμο από άλλη γωνία. Το μάτι του επαγγελματία της εικόνας καταγράφει μια αλληλουχία γεγονότων που εκφράζεται από ένα στιγμιότυπο περιεκτικό σε συναίσθημα και χωρίς λέξεις. Αυτή η ποιότητα χαρακτηρίζει το διεθνές φεστιβάλ φωτογραφίας του Περπινιάν, Visa pour l' Image, στη Νότια Γαλλία.

Και η 25η διοργάνωση που ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα φιλοξενεί την ουσία του φωτορεπορτάζ. Δηλαδή ιστορίες οι οποίες απαντάνε στα πέντε ερωτήματα: «ποιος», «τι», «γιατί», «πότε», «πού».

«Πιστεύω κυρίως στους επαγγελματίες δημοσιογράφους - φωτογράφους. Απαιτώ να υπάρχει εξακριβωμένη πληροφορία πίσω από την εικόνα. Η πηγή της είδησης είναι η πιο σημαντική παράμετρος για μένα», λέει στα «ΝΕΑ» ο καλλιτεχνικός διευθυντής της διοργάνωσης Ζαν Φρανσουά Λερουά, υπογραμμίζοντας τη διαφορά μεταξύ επαγγελματία φωτορεπόρτερ κι ερασιτεχνικής φωτογραφίας.

Ο ίδιος αναφέρεται στην ανάγκη να δουλεύει κανείς με διαπιστευμένους φωτορεπόρτερ, με επαγγελματίες των μεγάλων πρακτορείων ειδήσεων και όχι με ερασιτέχνες μπλόγκερ. «Αν δεν γνωρίζουμε την ταυτότητα της πηγής τής φωτογραφίας, πώς μπορούμε να ξέρουμε αν η εικόνα δεν είναι κατασκευασμένη; Στη Συρία, την περασμένη χρονιά, μια μπλόγκερ δήλωνε λεσβία και έλεγε ότι απειλείται η ζωή της εξαιτίας της σεξουαλικότητάς της. Ξεσηκώθηκαν όλοι για να τη βοηθήσουν και αποδείχθηκε ότι η ιστορία της ήταν πλαστή. Πώς ξέρω λοιπόν ότι δεν κατασκευάστηκε η εικόνα της από τις μυστικές υπηρεσίες της Συρίας; Αν όμως αυτή την ιστορία την παραλάβω από έναν φωτορεπόρτερ του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων ή του Ρόιτερ, η βαρύτητα της είδησης είναι διαφορετική», επισημαίνει ο Ζαν Φρανσουά Λερουά.

Ο φωτογράφος ως δημοσιογράφος είναι ο κεντρικός άξονας του διαγωνισμού φωτογραφίας του Visa pour l' Image. Εδώ, φέτος, παρελαύνουν εικόνες που έχουν ως θέμα πολέμους, κρίσεις, αθλήματα, τέχνη, περιβάλλον, επιστήμη. Ακόμη, δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι χώρες που μαστίζονται από την οικονομική κρίση, όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία και βέβαια η Ελλάδα.

Ανάμεσα στους δεκάδες φωτογράφους συμμετέχει και ο Ελληνας Αγγελος Τζωρτζίνης για δεύτερη φορά. Είχε πάρει μέρος πέρυσι με τη δουλειά του για τις διαδηλώσεις στην Ελλάδα εν μέσω Μνημονίων. Και φέτος παρουσιάζει τις εικόνες του από τα πρόσφατα επεισόδια στην Τουρκία.

ΤΙΜΩΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΟ.

Το φεστιβάλ του Περπινιάν που συμπληρώνει ένα τέταρτο του αιώνα φιλοξενεί αφιέρωμα στη δουλειά του άγγλου βετεράνου πολεμικού ανταποκριτή Ντον ΜακΚάλιν. Ο 78χρονος φωτορεπόρτερ είναι εκείνος που κάλυψε τα δραματικά γεγονότα της Κύπρου το 1964, τους πολέμους του Βιετνάμ, της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής.

Kάθε χρόνο οι διοργανωτές του Visa pour l' Image παραλαμβάνουν τουλάχιστον 4.000 φωτογραφίες που καθεμία αναφέρεται σε διαφορετικές ιστορίες από όλα τα μέρη του πλανήτη. Η φετινή επιλογή διατρέχει τις συνεχείς μεταβολές σε εμπόλεμες περιοχές, στην καθημερινότητα των πολιτών, την απώλεια της στέγης τους.

Ο Πορτογάλος Χοάο Σίλβα, ο οποίος έχασε και τα δύο του πόδια από έκρηξη νάρκης στο Αφγανιστάν το 2010, θα παρουσιάσει μια επιλογή από θέματά του για την εφημερίδα «Νιου Γιορκ Τάιμς», ενώ ο Βραζιλιάνος Ραφαέλ Φάμπρες εκθέτει το ρεπορτάζ για τις δυνάμεις αστυνομικών που καταπολεμούν το οργανωμένο έγκλημα στις φαβέλες του Ρίο ντε Ζανέιρο στη Βραζιλία.

Εφη Φαλίδα / TA NEA
Enhanced by Zemanta

Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου 2013

Φρεντ Μπουασονά: Ο φιλέλληνας φωτογράφος λάτρεψε την Κρήτη και την ανέδειξε με συγκλονιστικές φωτό


Γνωστές και άγνωστες γωνιές της Κρήτης αποτύπωσε ο Γαλλοελβετός φωτογράφος Φρεντ Μπουασονά στις αρχές του 20ου αιώνα, αφήνοντας στις σύγχρονες γενιές μια ανεκτίμητη κληρονομιά.


Μάλιστα, οι πρωτοποριακές για την εποχή μέθοδοι που υιοθέτησε έδιναν ένα καλύτερο αποτέλεσμα στις φωτογραφίες του. Επηρεασμένος από τον δάσκαλό του Ούγγρο Κόλερ, ανέπτυξε τη δική του τεχνική στη φωτογραφία, η οποία, μαζί με τη χρήση νέων υλικών, τού απέφερε πολλές διεθνείς διακρίσεις, μεταξύ άλλων το πρώτο βραβείο της παγκόσμιας έκθεσης του Παρισιού.


Το εργαστήριο που κληρονόμησε από τον πατέρα του το διαχειρίστηκε μαζί με τον χημικό αδελφό του Εντμόν-Βικτόρ. Η ορθοχρωματική πλάκα, δική τους επινόηση έδινε βελτιωμένο φωτογραφικό αποτέλεσμα.


Ο Ντανιέλ Μπο-Μποβύ, πρύτανης της Σχολής Καλών Τεχνών της Γενεύης, ο οποίος συνταξίδεψε με τον Fred Boissonnas στην Ελλάδα, είπε σε μια διάλεξη το 1931: «Στην Ελλάδα, όπου άλλοι δεν πήγαιναν παρά γυρεύοντας ερείπια, εμείς ανακαλύπταμε μια φύση και έναν λαό. Και από τότε το σχέδιό μας ήταν όχι μόνο να ασχοληθούμε με τη λαμπρότητα των αρχαίων μνημείων αλλά να ξαναζωντανέψουμε τα τοπία που τα περιβάλλουν, τους ανθρώπους που είναι οι καθημερινοί μάρτυρές τους».









Ο φωτογράφος

Πηγή εικόνων: Madeincreta


Δευτέρα, 2 Σεπτεμβρίου 2013

Οταν το ρεπορτάζ γίνεται Τέχνη

Οι σύγχρονες τάσεις της τέχνης της εικόνας και της αφήγησης μέσα από αυτήν αποτυπώνονται στο 25ο φεστιβάλ του Περπινιάν στη Γαλλία


Η τέχνη της φωτογραφίας και η αφήγηση της σύγχρονης Ιστορίας, όπως αποτυπώνεται από τον φωτογραφικό φακό, γιορτάζουν στο Περπινιάν της Γαλλίας, όπου άνοιξε τις πύλες του το διεθνές φεστιβάλ φωτορεπορτάζ Visa Pour l' Image 2013.

Με ιστορία 25 ετών (πραγματοποιήθηκε πρώτη φορά το 1989) περιλαμβάνει εκθέσεις, προβολές και συναντήσεις φωτογράφων από όλο τον κόσμο, ενώ μια σειρά βραβείων επίσης απονέμονται εδώ σε μια εποχή που και η τέχνη του φωτογραφικού κλικ φαίνεται πως βρίσκεται σε σταυροδρόμι εξελίξεων (άραγε η τέχνη της κινούμενης εικόνας θα επικρατήσει οριστικά ή πού βρίσκονται, αλήθεια, τα όρια του photoshop;).

Εδώ κρατήστε μια λεπτομέρεια που διαφοροποιεί τούτο το δρώμενο από τα υπόλοιπα: Το Visa Pour l' Image είναι φεστιβάλ φωτορεπορτάζ - αφού δεν αρκεί να στείλει κανείς τη δουλειά του από ένα πεδίο (για παράδειγμα, την τώρα φλεγόμενη Συρία ή τη ματωμένη Αίγυπτο) χωρίς να μπορεί να αφηγηθεί μια αυτοτελή ιστορία μέσω των εικόνων, χωρίς - όπως τονίζει ο «αιώνιος» διευθυντής του φεστιβάλ και ψυχή του Ζαν Φρανσουά Λερουά - να απαντώνται τα πέντε W (Who, What, Why, When, Where) του ρεπορτάζ: Ποιος, Τι, Γιατί, Πότε, Πού.

Ο φωτογράφος ως δημοσιογράφος σε ένα φεστιβάλ που επίσης έχει έντονη και την εμπορική χροιά, με παρουσία όλων των μεγάλων εταιρειών φωτογραφικών ειδών και εξοπλισμών. Εδώ φέτος παρελαύνουν εικόνες με θέμα πολέμους, κρίσεις, αθλήματα, τέχνη, περιβάλλον, επιστήμη. Ακόμη, δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι χώρες που μαστίζονται από την οικονομική κρίση όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία και βέβαια η Ελλάδα.

Ανάμεσα στους δεκάδες φωτογράφους είναι και ένας Ελληνας και μάλιστα για δεύτερη φορά, αφού συμμετείχε και πέρυσι με τη δουλειά του για τις διαδηλώσεις στην Ελλάδα εν μέσω Μνημονίων. Φέτος, ο Αγγελος Τζωρτζίνης δίνει το «παρών» με τις εικόνες του από τα πρόσφατα επεισόδια στην Τουρκία.

«Είναι πολύ σημαντικό να είσαι εδώ. Ειδικά αν είσαι freelancer («ελεύθερος σκοπευτής», θα παραφράζαμε) και βρίσκεσαι ανάμεσα σε φωτογράφους που θαύμαζες από μικρός και ήταν ίσως και η αιτία που μπήκες στη δουλειά. Το φεστιβάλ επίσης σου δίνει τη δυνατότητα να δουν την εργασία σου άνθρωποι από όλο τον κόσμο που ίσως ποτέ να μην είχαν τη δυνατότητα», σημειώνει στα «ΝΕΑ» ο Αγγελος Τζωρτζίνης, ο οποίος περιγράφει την αποστολή του στην Τουρκία: «Βρέθηκα εκεί 3 ημέρες μετά τα πρώτα επεισόδια στην Πλατεία Ταξίμ της Κωνσταντινούπολης. Ως συνεργάτης του Γαλλικού Πρακτορείου και των “Νιου Γιορκ Τάιμς” και με δικά μου έξοδα, περίμενα να δω πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα και όταν είδα ότι τα επεισόδια γενικεύονται, θεώρησα καλό να πάω. Πολύ περισσότερο αφού ήξερα πως οι Τούρκοι εκεί πάλευαν για την ελευθερία του λόγου, για πιο πολλή δημοκρατία».

Η ΕΙΣΒΟΛΗ. Ο 28χρονος φωτορεπόρτερ έμεινε στην Τουρκία δέκα ημέρες. Η σοδειά του ήταν μεγάλη και 36 εικόνες από τις ταραχές τώρα εκτίθενται στο φεστιβάλ του Περπινιάν. Στιγμές που αιχμαλωτίστηκαν από τον φακό του εν μέσω πλαστικών σφαιρών, δακρυγόνων από πιστόλι και τραυματιών. Ο ίδιος θα θυμάται πάντα την εισβολή της Αστυνομίας στην Πλατεία Ταξίμ και τις στιγμές πριν. «Το βράδυ, η πολιορκία της πλατείας από τις δυνάμεις καταστολής και μάλιστα χωρίς φώτα ήταν μια δυνατή εμπειρία. Τα συναισθήματα ήταν εναλλασσόμενα». Πώς είναι όμως η δουλειά ενός freelancer που δουλεύει μόνος του (έστω και με αποσπασματική συνεργασία με έντυπα ή ειδησεογραφικούς φορείς): «Δεν έχεις το άγχος της προθεσμίας για να αποστείλεις το υλικό σου εκεί όπου εργάζεσαι. Ετσι είχα άλλο κίνητρο, αφού μπορούσα να μείνω με τις ώρες μέσα στα γεγονότα. Τώρα πια το θέμα δεν είναι απλά και μόνο μια καλή εικόνα. Αλλά η ιστορία που αφηγείσαι μέσα από αυτήν. Επίσης, οφείλω να τονίσω πως η φωτογραφία δεν αλλάζει τον κόσμο. Μπορείς όμως να δημιουργήσεις μια συζήτηση, να θέσεις ερωτήματα», συμπληρώνει.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...