Δευτέρα, 31 Δεκεμβρίου 2012

Σεμινάριο Φωτογραφίας - Μαθήματα Φωτογραφίας από MetapolisSeminar Metapolis

Kiki Katsigiani
Σεμινάριο Φωτογραφίας - Μαθήματα Φωτογραφίας 2013 Ιανουάριος 2013 – Ιούλιος 2013 από MetapolisSeminar Metapolis, Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2012 στις 5:55 μ.μ. ·

Σεμινάριο Φωτογραφίας - Μαθήματα Φωτογραφίας 2013

Ιανουάριος 2013 – Ιούλιος 2013


Η Φωτογραφική Ομάδα METAPOLIS ανακοινώνει την έναρξη νέου κύκλου σεμιναρίου μαθημάτων Φωτογραφίας

Ημερομηνία έναρξης νέου κύκλου μαθημάτων, Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2013 & Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2013

Η Φιλοσοφία τού προγράμματος περιλαμβάνει την τεχνική γνώση με την αισθητική και την πρακτική εφαρμογή αυτών. Στόχος είναι να διαμορφωθεί μια γενική γνώση για τη φωτογραφία, στα πλαίσια ενός δύωρου εβδομαδιαίου προγράμματος με τελικό σκοπό τη δημιουργία μιας φωτογραφικής έκθεσης.

Το σεμινάριο αυτό διαμορφώθηκε στη λογική μίας ρομαντικής επαναφοράς της εικόνας σ αυτό που ονομάζουμε γνωριμία. Η γνωριμία αυτή δεν μπορεί παρά να είναι «εισαγωγική». Ο ακροατής των σεμιναρίων οφείλει να αναπτύξει και να εκμεταλλευτεί τους δικούς του ρυθμούς και τον δικό του χρόνο για την πληρέστερη επαφή με το έργο εκείνων των φωτογράφων, που νομίζει ότι τον ενδιαφέρουν περισσότερο. Απευθύνεται σε ένα κοινό τού οποίου το καθοριστικό στοιχείο δεν είναι ούτε η ηλικία, ούτε το επίπεδο των γνώσεων, ούτε ο ενδεχόμενος επαγγελματικός στόχος. Το επίπεδο των φωτογραφικών γνώσεων είναι επίσης αδιάφορο. Αν στην τεχνική υπάρχουν σημαντικές διαφορές, στον καλλιτεχνικό τομέα οι διαφορές εξαφανίζονται κάτω από την ίδια και συνήθη σε όλους άγνοια. Όσο για το επάγγελμα, δεν πιστεύομαι ότι το σεμινάριο θα βλάψει τον επίδοξο επαγγελματία, ούτε όμως ότι είναι αυτό που πάνω από όλα χρειάζεται.

Θεωρούμε ότι όλοι είμαστε και πρέπει να παραμείνουμε, σε σχέση με την προσωπική μας φωτογραφική δουλειά, αιώνιοι ερασιτέχνες.

Ιστορία της φωτογραφίας

Η εξέλιξη της φωτογραφίας στο διεθνή και ελλαδικό χώρο.

Ανάλυση του έργου ξένων και Ελλήνων φωτογράφων.

Εφαρμογές τεχνικής της φωτογραφίας

Εισαγωγή στις βασικές αρχές της φωτογραφίας

Κλείστρο, Διάφραγμα

Είδη φωτογραφικών μηχανών και φακών

Αρχές φωτομετρίας

Τύποι φακών

ISO/ASA

Push, Pull

Εξοικείωση με τις φωτογραφικές μηχανές135mm

Μέθοδοι φωτομετρίας και εφαρμογές σε διαφορετικές φωτιστικές συνθήκες

Νυχτερινή Φωτογραφία

Φωτογραφία κίνησης

Τρόποι επίλυσης προβλημάτων που αντιμετωπίζονται σε εσωτερικό και εξωτερικό χώρο

Ψηφιακή Φωτογραφία και Μηχανή

Εισαγωγή στη Ψηφιακή τέχνη

Ψηφιακές Φωτογραφικές Μηχανές και πρακτική εφαρμογή

Αναλύσεις και τύποι αρχείων

Παρουσίαση προγραμμάτων ψηφιακής επεξεργασίας

Πρακτική εφαρμογή

Φωτογραφίζοντας σε εξωτερικούς χώρους με επιλεγμένο θέμα και τεχνική λήψης.

Φωτογραφική σύνθεση

Βασικές αρχές σύνθεσης φωτογραφικού κάδρου

Παρουσίαση και χρήση των “εργαλείων σύνθεσης” ανάλογα το επιθυμητό αποτέλεσμα

Ώρες Τμημάτων

Δευτέρα Εισαγωγικό Ι 19.00 - 21.00

Σάββατο Εισαγωγικό I 11.00 – 13.00

METAPOLIS

Αιόλου 48-50 & Κολοκοτρώνη Αθήνα | http://g.co/maps/wyzbp

Τηλ. 2103253550, e-mail: info@metapolis.gr, Like: Metapolis Photography Seminars, Follow: #Metapolis

www.metapolis.gr

Παρασκευή, 28 Δεκεμβρίου 2012

Το πανόραμα της «ομίχλης»

«Η Αθήνα της ντροπής. Η χωρίς κανέναν σχεδιασμό παράλογη αύξηση στο πετρέλαιο θέρμανσης φέρνει το 1/4 σε φορολογικά έσοδα και κάνει την Αθήνα θάλαμο αιθάλης»: Αυτά έγραψε στο προφίλ του στο facebook προχθές το βράδυ ο φωτογράφος Γιάννης Λάριος. 

Μόλις είχε τραβήξει από την ταράτσα της πολυκατοικίας όπου μένει, στα Μελίσσια, την παραπάνω φωτογραφία. «Στις 9.30 το βράδυ κι αφού περίμενα να βγει το φεγγάρι - για να υπάρχει καλύτερο φως - έβγαλα τρεις διαδοχικές φωτογραφίες, τις οποίες ένωσα, όπου φαίνεται καθαρά το σύννεφο αιθαλομίχλης που καλύπτει την Αθήνα. Είναι μία εικόνα που βλέπω σχεδόν καθημερινά τις τελευταίες 20 μέρες. Με αυτή τη φωτογραφία ήθελα να αναδείξω την προβληματική ατμόσφαιρα που έχει πλέον δημιουργηθεί», λέει στα «ΝΕΑ» ο Γιάννης Λάριος.

Ηδη η φωτογραφία του έχει κάνει τον γύρο του Διαδικτύου, με περισσότερους από 4.600 χρήστες να την έχουν «ανεβάσει» στον δικό τους διαδικτυακό «τοίχο».

Δευτέρα, 24 Δεκεμβρίου 2012

Διάλεξη του φωτογράφου Γιάννη Μπεχράκη στην Ξάνθη

Η black box και το φωτογραφικό εργαστήρι της ΦΕΞάνθης διοργανώνει διάλεξη του φωτορεπόρτερ Γιάννη Μπεχράκη η οποία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου ώρα 19:00 στο Σπίτι Πολιτισμού Ξάνθης. 

Ο διεθνούς φήμης φωτογράφος και επικεφαλής του φωτογραφικού τμήματος του Reuters στην Ελλάδα, μιλά για την φωτογραφία ρεπορτάζ και παρουσιάζει μέρος του έργου του δίνοντας την ευκαιρία στο κοινό να τον γνωρίσει από κοντά. Είσοδος 5€  Τα έσοδα θα διατεθούν για φιλανθρωπικό σκοπό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΕΧΡΑΚΗΣ  (YANNIS BEHRAKIS)

Ο Γιάννης Μπεχράκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1960. Σπούδασε φωτογραφία στον ΑΚΤΟ και πήρε BA in arts στο Middlesex University. Στα τέλη του 1987 άρχισε συνεργασία με το πρακτορείο REUTERS. Και σήμερα κατέχει μια θέση chief photographer στο μεγαλύτερο ειδησεογραφικό πρακτορείο του κόσμου. Κάλυψε μεγάλα γεγονότα στην Ευρώπη, Αφρική, Μέση Ανατολή και Ασία, όπως τους πολέμους και εμφύλιες συρράξεις στην Κροατία, Βοσνία, Κόσοβο, Αλβανία, Τσετσενία, Λίβανο, τον πρώτο και δεύτερο πόλεμο του Κόλπου το 1990 και 2003, επίσης τον πόλεμο στη Σομαλία, τη Σιέρα Λεόνε, το Αφγανιστάν και το Κουρδιστάν, τις αλλαγές στην Ανατολική Ευρώπη, τις ταραχές στο Ισραήλ και την Παλαιστίνη, το πόλεμο του 2009 στη Γάζα, την κηδεία του Αγιατολαχ Χομεϊνί στο Ιράν, μεγάλα πολιτικά γεγονότα στη Δυτική Ευρώπη, τους καταστροφικούς σεισμούς στην Τουρκία το Ιράν και το Κασμίρ, έκανε αποστολές στη Βόρεια Αφρική και Εγγύς Ανατολή και πρόσφατα κάλυπτε τις αλλαγές στην Αίγυπτο, Τυνησία και Λιβύη (Αραβική άνοιξη) . Επίσης, κάλυψε μεγάλα αθλητικά γεγονότα όπως 4 Ολυμπιακούς αγώνες και το «Μουντιάλ» στην Αμερική το 1994. Από το 2008 μέχρι το 2010 διατελούσε διευθυντής του φωτογραφικού τμήματος το πρακτορείου στο Ισραήλ και Παλαιστίνη.
Βραβεία: Ανάμεσα σε δεκάδες διεθνείς βραβεύσεις ξεχωρίζουν οι εξής: το 1998 το 2002 και το 2004 αναγορεύτηκε κορυφαίος Ευρωπαίος φωτορεπόρτερ της χρονιάς από την Fuji στο Λονδίνο την Βαρκελώνη και την Ρώμη αντίστοιχα, το 2000 στο Άμστερνταμ του απενεμήθη το πρώτο βραβείο στην κατηγορία «Ειδήσεις» (General news stories) στον παγκόσμιο φωτογραφικό διαγωνισμό World Press Photo για μια σειρά 12 φωτογραφιών από το Κόσσοβο. Την ίδια χρονιά βραβεύτηκε από το Overseas Press Club of America στη Νέα Υόρκη για το καλύτερο ξένο ρεπορτάζ στις ΗΠΑ το πιο σημαντικό βραβείο για ξένους ανταποκριτές στην Αμερική. Το 2000 του απενεμήθη το βραβείο του Ιδρύματος Μπότση από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, το 2002 κέρδισε το παγκόσμιο βραβείο πολεμικών ανταποκριτών Bayeux στο Παρίσι από βετεράνους της απόβασης στη Νορμανδία και το 2003 και 2009 βραβεία στον παγκόσμιο διαγωνισμό China International press photo.contest και το 2011 βραβεύτηκε από τον διαγωνισμό Best of Photojournalism στις Ηνωμένες πολιτείες. Έχει κερδίσει τον τίτλο του Έλληνα φωτορεπόρτερ της χρονιάς 7 φορές από την Fuji.

Η πρώτη ατομική έκθεση του «Αφγανιστάν 2001» στο Ζάππειο το 2002 εγκαινιάστηκε από τον τότε πρόεδρο της δημοκρατίας Κωστή Στεφανόπουλο και μαζί με την UNICEF από πωλήσεις αφισών και άλλων ειδών μαζεύτηκε ένα σημαντικό ποσό που δόθηκε στα παιδιά του Αφγανιστάν. 
Enhanced by Zemanta

Δευτέρα, 10 Δεκεμβρίου 2012

Sony World Photography Awards 2013 – Τελευταία πρόσκληση για συμμετοχή

  • Οι αιτήσεις για συμμετοχή σε όλους τους διαγωνισμούς γίνονται δεκτές μέχρι τις 4 Ιανουαρίου 2013, εκτός από την Κατηγορία Επαγγελματιών, στην οποία γίνονται δεκτές έως τις 9 Ιανουαρίου 2013
  • Οι μελέτες περιπτώσεων για τους νικητές φωτογράφους, αλλά και οι συμμετοχές των βραβείων για το 2013 διατίθενται για δημοσίευση

 Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Φωτογραφίας (World Photography Organisation) (WPO) ανακοινώνει την αντίστροφη μέτρηση για την υποβολή συμμετοχών στα Βραβεία Sony World Photography Awards 2013, έναν από τους κορυφαίους διαγωνισμούς φωτογραφίας, παγκοσμίως.

Μένει μόλις ένας μήνας για επαγγελματίες και ερασιτέχνες φωτογράφους, από όλο τον κόσμο, να επιλέξουν και να στείλουν τις καλύτερες φωτογραφίες τους για φέτος, ώστε να συμμετέχουν στο διαγωνισμό. Επαγγελματίες φωτογράφοι συναγωνίζονται για το περίφημο βραβείο L’Iris d’Or και τον τίτλο του Επαγγελματία Φωτογράφου της Χρονιάς 2013, που συνοδεύεται από χρηματικό βραβείο ύψους $25.000. Ο τίτλος του Φωτογράφου Open της Χρονιάς, για τους ερασιτέχνες φωτογράφους, συνοδεύεται από χρηματικό βραβείο ύψους $5.000. Όλοι οι νικητές, συμπεριλαμβανομένων και των νικητών των επιμέρους κατηγοριών, θα λάβουν ψηφιακό εξοπλισμό οπτικής απεικόνισης τελευταίας τεχνολογίας από τη Sony.

Οι νικητές, αλλά και οι φιναλίστ, σε όλες τις κατηγορίες του διαγωνισμού, επωφελούνται από την παγκόσμια αναγνώριση και την προβολή που φέρνουν αυτά τα βραβεία.

Οι Βρετανοί φωτογράφοι Palmer + Pawel, νικητές επιμέρους κατηγορίας του 2012, δήλωσαν: «Τα βραβεία σού δίνουν τη δυνατότητα να απευθυνθείς σε ένα ευρύτερο κοινό, ανοίγουν πόρτες και αποκτάς τη δυνατότητα να εκμεταλλευτείς ευκαιρίες, που ενδεχομένως να μην υπήρχαν. Με την πρώτη θέση στην επιμέρους κατηγορία Σπορ, στην Κατηγορία Επαγγελματιών, εκτός από την έκθεση που αποκτήσαμε, αποκτήσαμε επίσης χρηματοδότηση για να εκτελέσουμε το έργο μας «Sao Paulo Nights» – τραβήξαμε το πρώτο μέρος του έργου στο Σάο Πάολο, όταν μας κάλεσε η Sony Βραζιλίας στην πόλη για να μιλήσουμε για τη δουλειά μας.»

Η Αργεντίνα φωτογράφος, Irina Werning, χαρακτηρίζει «ανεκτίμητη» την υποστήριξη, που παρέχει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Φωτογραφίας στους νικητές. Μετά τη νίκη της στα φετινά βραβεία, η Werning έκανε περιοδεία, τον Νοέμβριο 2012, σε πέντε χώρες της Λατινικής Αμερικής, χάρη στη Sony Λατινικής Αμερικής και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Φωτογραφίας. Μαζί με την έκθεση των φωτογραφιών της, η Werning παρέδωσε μαθήματα masterclass και είχε τη δυνατότητα να τραβήξει καινούργιες φωτογραφίες, για τη σειρά της Back to the Future (Επιστροφή στο μέλλον) (η οποία απέσπασε το πρώτο βραβείο στην επιμέρους κατηγορία Πορτρέτα, στην Κατηγορία Επαγγελματιών του 2012) σε κάθε μία από αυτές τις πέντε χώρες.

Όλοι οι νικητές και οι φιναλίστ φωτογράφοι του 2013, θα έχουν τη δυνατότητα να εκθέσουν τα έργα τους σε ένα από τα ιστορικά μνημεία του Λονδίνου, το Somerset House, από τον Απρίλιο έως τον Μάιο 2013. Επίσης, θα παρουσιάζονται στον ιστότοπο του Παγκόσμιου Οργανισμού Φωτογραφίας, ενώ όλοι οι νικητές, καθώς και κάποιοι από τους φιναλίστ, θα συμπεριληφθούν στον ετήσιο σκληρόδετο τόμο των Βραβείων Sony World Photography Awards.

Συμμετοχές για τις δέκα κατηγορίες Open, για ερασιτέχνες και εραστές της φωτογραφίας, θα γίνονται δεκτές έως τις 4 Ιανουαρίου 2013, ενώ συμμετοχές για τις δεκαπέντε Κατηγορίες Επαγγελματιών, για σοβαρούς φωτογράφους, θα γίνονται δεκτές έως τις 9 Ιανουαρίου 2013. Όλες οι συμμετοχές είναι δωρεάν και γίνονται μέσω του www.worldphoto.org, ενώ η λίστα των φιναλίστ θα αποκαλυφθεί στις 5 Φεβρουαρίου 2013.

Η Catherine Chermayeff, διευθύντρια σε κορυφαίο Αμερικανικό πρακτορείο, η οποία πρόσφατα διορίστηκε ως Magnum Foundation Director, προεδρεύει της τιμητικής Κριτικής επιτροπής για το 2013, η οποία θα κρίνει την Κατηγορία Επαγγελματιών. Στην επιτροπή συμμετέχουν επαγγελματίες φωτογράφοι από την Παγκόσμια Ακαδημία Φωτογραφίας (World Photographic Academy) όπως ο Macduff Everton, ταξιδιωτικός φωτογράφος, η Fiona Shields, picture editor στην Guardian, ο Chien-Chi Chang, φωτογράφος του πρακτορείου Magnum και η Olga Sviblova, Διευθύντρια του Moscow House of Photography.

Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα Βραβεία Sony World Photography Awards και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Φωτογραφίας μπορείτε να βρείτε στην τοποθεσία www.worldphoto.org
Enhanced by Zemanta

Πέμπτη, 6 Δεκεμβρίου 2012

Θεσσαλονίκη: Η παραλία της πόλης μέσα από 10.000 κλικ!

Την έχει φωτογραφίσει πολύ νωρίς το πρωί, με τις πρώτες ακτίνες του ήλιου να «λούζουν» το γαλάζιο της θάλασσας, δεκάδες βροχερά απογεύματα και κυρίως, όταν χάνεται το φως της μέρας, δημιουργώντας μια μεγάλη παλέτα χρωμάτων.

«Εραστής» της παλιάς παραλίας της Θεσσαλονίκης, o Μηνάς Ευγενίδης την έχει «αιχμαλωτίσει» σε περίπου 10.000 κλικ του φωτογραφικού του φακού, την τελευταία διετία.

«Γεννήθηκα και συνεχίζω να ζω στο κέντρο της πόλης και πάντα η παραλία ήταν σημείο αναφοράς για μένα» λέει στο ΑΜΠΕ ο ερασιτέχνης φωτογράφος, ο οποίος πριν συνταξιοδοτηθεί διατηρούσε κατάστημα δίσκων με εξειδίκευση στη μουσική τζαζ και στην κλασική.

Για τον κ. Ευγενίδη, η παραλία ήταν πάντα μια διέξοδος και γι' αυτό αποφάσισε να προσπαθήσει να «κρατήσει» όλες τις στιγμές της, σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Έτσι, από τη συλλογή του παρελαύνουν χιλιάδες εικόνες του πλακόστρωτου, με διερχόμενους πεζούς και ποδηλάτες, ψαράδες, τα κτίρια του λιμανιού και φυσικά, όλες οι αποχρώσεις του ουρανού και της θάλασσας.

«Κάθε φορά, ανάλογα με τον φωτισμό, την ώρα και την εποχή, το αποτέλεσμα είναι τελείως διαφορετικό» σημειώνει. Διαπιστώνει, ωστόσο, ότι υπάρχουν πολλοί, ακόμη και Θεσσαλονικείς που όταν βλέπουν τις φωτογραφίες του, δεν αναγνωρίζουν ότι πρόκειται για ένα πασίγνωστο σημείο της πόλης!

«Ο κόσμος δεν έχει χρόνο ούτε καν για να κοιτάξει δίπλα του και να απολαύσει όμορφες στιγμές» σημειώνει προτρέποντας τους κατοίκους της πόλης, αλλά και τους επισκέπτες, να κάνουν μια βόλτα στην παραλία και να την «ανακαλύψουν» εκ νέου, νωρίς το πρωί ή το απόγευμα.

Στα δικά του σχέδια, πάντως, περιλαμβάνεται η διοργάνωση έκθεσης με θέμα την παραλία της Θεσσαλονίκης ενώ η φωτογραφική του ματιά στρέφεται πλέον και στα διατηρητέα κτίρια.
Enhanced by Zemanta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...